Facebook a anunţat
azi că renunţă la o parte dintre restricţiile legate de organizarea
concursurilor pe paginile de companie. Iniţial ştirea nu mi-a picat bine
– mă gândeam la stresantele concursuri cu Like şi Share – dar hai să
vorbim despre partea bună a noilor reguli şi să sperăm că
administratorii de pagini nu vor abuza prea mult de ele.
Pe paginile de Facebook concursurile nu erau permise până acum decât prin intermediul aplicaţiilor, cu menţiunea că nici măcar în aceste aplicaţii nu puteai cere Like, Share sau Comment în schimbul unui premiu. De acum, însă, companiile pot organiza concursuri rapide pe wall-urile paginilor şi implicând elementele de interacţiune din reţea, după cum urmează:
Este permisă organizarea de concursuri în care participanţilor li se cere să posteze mesaje pe wall-urile paginilor sau să interacţioneze, prin Like sau Comment, cu mesaje publicate de pagină.
Este permisă organizarea de concursuri în care participanţilor li se cere să trimită mesaje private către pagina organizatoare
Este permisă organizarea de concursuri în care Like-urile sunt folosite ca mecanism de vot
Nu este permisă organizarea de concursuri în care participanţilor li se cere Share pentru a participa
Nu este permisă organizarea de concursuri în care participanţilor li se cere să se adauge (prin taguri) în fotografii în care aceştia nu apar
Multe dintre companiile mici nu îşi permiteau să dezvolte aplicaţii pentru concursuri, aşa că noile reguli pot fi utile în acest context. Un concurs rapid poate fi organizat uşor acum, folosind un mecanism simplu şi poate fi promovat la fel de uşor şi ieftin prin Boost Post.
Ca idee, concursurile în sine nu sunt o problemă pe Facebook. Dimpotrivă, mai toate studiile de piaţă arată că asta îşi doresc utilizatorii de la companiile active în reţelele sociale. Rămâne de văzut dacă schimbările de azi vor duce la o explozie de concursuri stupide sau la o creştere sănătoasă a interacţiunii dintre companii şi fani.
Anunţul oficial este aici. Regulile pentru concursuri sunt aici.
sursa
Pe paginile de Facebook concursurile nu erau permise până acum decât prin intermediul aplicaţiilor, cu menţiunea că nici măcar în aceste aplicaţii nu puteai cere Like, Share sau Comment în schimbul unui premiu. De acum, însă, companiile pot organiza concursuri rapide pe wall-urile paginilor şi implicând elementele de interacţiune din reţea, după cum urmează:
Este permisă organizarea de concursuri în care participanţilor li se cere să posteze mesaje pe wall-urile paginilor sau să interacţioneze, prin Like sau Comment, cu mesaje publicate de pagină.
Este permisă organizarea de concursuri în care participanţilor li se cere să trimită mesaje private către pagina organizatoare
Este permisă organizarea de concursuri în care Like-urile sunt folosite ca mecanism de vot
Nu este permisă organizarea de concursuri în care participanţilor li se cere Share pentru a participa
Nu este permisă organizarea de concursuri în care participanţilor li se cere să se adauge (prin taguri) în fotografii în care aceştia nu apar
Multe dintre companiile mici nu îşi permiteau să dezvolte aplicaţii pentru concursuri, aşa că noile reguli pot fi utile în acest context. Un concurs rapid poate fi organizat uşor acum, folosind un mecanism simplu şi poate fi promovat la fel de uşor şi ieftin prin Boost Post.
Ca idee, concursurile în sine nu sunt o problemă pe Facebook. Dimpotrivă, mai toate studiile de piaţă arată că asta îşi doresc utilizatorii de la companiile active în reţelele sociale. Rămâne de văzut dacă schimbările de azi vor duce la o explozie de concursuri stupide sau la o creştere sănătoasă a interacţiunii dintre companii şi fani.
Anunţul oficial este aici. Regulile pentru concursuri sunt aici.
sursa